O sweterku ciąg dalszy

imageHej witajcie. Jak Wam mija czas ? Ja wreszcie mam dwa dni wolne więc odpoczywam ale dość aktywnie (dziś zrobione 43 km na rowerze!). Wykorzystuję piękną pogodę 🙂 Muszę jednak stwierdzić, że wysokie temperatury nie sprzyjają robótkom na drutach, jakoś ze wszystkich moich zajęć, w wolnych chwilach, druty są gdzieś na końcu ;p Też tak macie czy to ze mną coś nie tak ? ;d

Także, jak się zapewne już domyślacie, robótka nie posunęła się zbytnio do przodu ale mam coś ważnego do pokazania, szczególnie istotne jest to dla osób które robią tego typu sweterek pierwszy raz (ci którzy nie wiedzą o jaki sweterek chodzi to odsyłam do tej i tej notatki).

W pierwszej notatce pokazałam schemat, wg którego robi się tenże sweterek i sprawa ma się całkiem dobrze dopóki nie przychodzi moment zwężeń sweterka bo obu stronach na talię. Tzn. był to istotny problem dla mnie dlatego chcę Wam go opisać.

Trzeba odebrać w co 12 rzędzie po jednym oczku z każdej strony, co w sumie ma nam dać 77 oczek. Tak jak już też wcześniej wspominałam, powtarzane są rzędy od 11 do 17.

NA CZYM POLEGA PROBLEM? Otóż jeśli odejmiemy po raz pierwszy po oczku to jest jeszcze sprawa dość łatwa bo nie robimym oczek lewych, natomiast przy drugim odjęciu jest już problem bo w rzędzie 11 kolejne oczko po lewym to właściwie narzut – i tu uwaga – jeśli pominie się narzut a dalej przerobi się dwa oczka razem to oczywiście w rezultacie otrzymamy całkiem inną ilość oczek niż ma być, a tego nie chcemy. To też swpowoduje prawdopodobnie kolejne problemy bo nasz wzór zacznie „wędrować”. Tak będzie również przy trzecim odjęciu oczek.

CO ZROBIĆ? To bardzo proste (a jest to zasada niezwykle ważna przy robieniu sweterków ażurowych czy też swetrów z warkoczami) – jeśli widzimy, że nasz wzór nie będzie mógł być wykonany prawidłowo z jakiś powodów, np. odjęcie, dodanie oczek, nie wystraczająca ilość oczek to wtedy należy go pominąć! A dokładniej przerobić, w tym wypadku, oczka na prawo w pierwszej sekwencji wzoru (czyli do tego środkowego lewego oczka). To spowoduje, że utrzymamy odpowiednią ilość oczek w rzędzie oraz prawidłowy wzór.

Mam nadzieję, że dość jasno to wyjaśniłam. Warto się z tym zapoznać gdyż to będzie też potrzebne podczas późniejszych etapów przy wycięciach na ramiona i dekolt.

Życzę Wam spokojnego weekendu i … czego? Wypoczynku! On jest nam wszystkim należny. Trzeba gdzieś i jakoś odreagować stresy dnia codziennego 🙂 O a tu taki miły obrazek z dzisiejszej trasy, ach sielanka 😉

image

Ten wpis został opublikowany w kategorii Projekty i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „O sweterku ciąg dalszy

  1. Pingback: This is the end | Rozmyślenia nad drutami…

Dodaj komentarz